ÇÖZÜM YOLU ÖZEL KURSLAR!

6 Aralık 2016' da açıklanan PISA sınav sonuçlarına göre BBC ve Al Jazeree' de çıkan haberi birebir aktarıyorum.
BBC demiş ki "PISA 2015 Sınav Raporu yayınlandı. birinci Singapur oldu... Türkiye ortalaması 493 olan bilim sıralamasında 425 puanla, ortalaması 493 olan Dil ve Yazı sıralamasında 405 puanla, ortalaması 490 puan olan matematik sıralamasında 413 puanla tüm alanlarda ortalamanın çok gerisinde kaldı. Türkiye eğitim haritasında Güney Amerika, bazı Afrika ülkeleri ve Doğu Avrupa ülkeleriyle birlikte, en düşük seviye olan kırmızı renkli ülkeler arasındadır." Haber şöyle devam ediyor. "Türkiye^ nin bilim ve matematik ortalamasında OECD ülke ortalamasının çok gerisinde olduğu tespit edildi."
Al Jazera muhabiri bakın ne yazmış: "6 Aralık 2016' da Türkiye' nin PISA Sınavları' ndaki başarısızlığının en ilginç 2 tane noktası var. PISA Sınavları 3 ayrı alanda ileri düzey, orta düzey ve düşük düzey olarak performansları yorumluyor, İleri düzey, soruları çözüp başarılı olan çocuklar OECD ülkelerinde %15,3 ortalamada iken Türkiye bu oranda sadece %1,6 gibi bugüne kadar çok az rastlanmış düzeyde bir başarısız bir sonuç aldı." ve "Fen, Matematik ve okuma becerilerinde en üst düzey okuma becerisi gösteren öğrencilerin ortak özelliği, ülkelerinde bilim ve teknoloji konusunda yenilikler yapan kişilerin bu gruptan çıkması, Türkiye^nin bu başarısızlığının en ilginç yanıda, fen alanında ileri düzey performans gösteren öğrencisinin hiç bulunmaması. Yani Türkiye' den sınava giren 7500 öğrenciden Fen Bilgisi sorularının tamamını çözebilen öğrenci çıkmadı." muhabir şöyle bitiriyor; "OECD ülkeleri genelinde bu 3 branşta düşük düzey performans gösteren öğrencilerin oranı ortalama %13 iken, Türkiye' de bu oran %31,2 olarak çok yüksek bir rakam yakaladı." Türkiye 70 ülke içinde fende 52. Matematikte 49. Okumada 50. PISA 2012 ye göre 10 sıra düşerken eğitimin hala ezbere dayalı olduğunu belirtildi. 2003 yılından bile başarının altında olduğumuz bu beyanlar siteden birebir alınmıştır.

http://www.bbc.com/turkce/haberler-dunya-38219262

http://www.aljazeera.com.tr/al-jazeera-ozel/pisa-2015teki-dususun-sebebi-ne

Bu işte bir yanlışlık olmalı! Türkiye 2003 yılından bu yana 13.5 milyar TL Milli Eğitim bütçesini 6 kat arttırdı. Tam 80 milyar TL eğitime para harcanıyor. Dersliklerdeki öğrenci sayısı %40 azaldı. Öğretmen sayısında %20 artış oldu. Yani devleti yönetenler GSYHY oranını eğitim kaliteli olsun diye üstlerine düşen görevi yerine getirerek sonuna kadar yaptılar. Peki neden eğitim ileriye gideceği noktada geriye gidiyor. ?
A - OECD bize taktı. Hristyanlar ya...
B- Kaynakları doğru harcamıyoruz.
A seçeneğini inceleyecek olursak ki 1. Singapur, Amerika 20. Fransa, İngiltere, Almanya 15-20 arasında... OECD komitesinde içinde bulunduğumuz ve bizimde rapor hazırladığımız bir sistem de Estonya 4. ve bu kuruluşa hiçbir faydası yok! Hong Kong ve Kanadalı çocuklar "Mükemmel kategorisinde sonuç aldılar. Çin ve Japonya ise Amerika ve Rusya' nın çok önünde gözüküyor...
Yani özel bir takıntı ihtimali yok gibi :)
B seçeneğine gelince 2015 yılında 45.000 öğrencimizin TEOG Sınavında bütün Fen Bilgisi sorularını çözüp tam puan aldığı ülkemizde çocuklarımızın bir tanesinin bile PISA Sınavındaki Fen Bilgisi sorularını tamamen çözememesi normal midir? Sizce eğitim sistemimizde bir yanlışlık yok mudur?  Evrenin başka bir yerinden Matematik sorusunu getirip sormuyorlar ki adama, Dünyanın her yerinde genel geçer 15 yaşına kadar çocuklara öğretilen konuları 3 aşağı 5 yukarı aynıdır.  Ama tek fark PISA da çocuklara ucu açık sorularla kullanım bilgileri soruluyor. Özetle PISA bir test değil, bir bilgi yorumlama analiz sınavıdır. Şu test tekniğinden ne zaman kurtaracağız çocuklarımızı çok merak ediyorum.
Ülkemiz eğitim için canını dişine takmakta ve son 13 yılda eğitime yaptığı yatırımı arttıran ikinci ülke olmuştur. Peki ya sorun çocuklarımızda mı ? Onların zeka kapasitelerinde mi? Yada eğitimi yöneten yöneticilerimiz bir yerlerde hata mı yapıyorlar?
Ben eğitim hayatım boyunca ülkemin gelişmekte olan ülkeler statüsünde olduğu yalanına inandırıldım. Ve şimdi de bir öğretmen olarak çocukları bu yalana inandıranlardanım! Evet doğru her şey gelişiyor, teknoloji gelişiyor, uçan arabalar geliyor, robotlar dünyaya hakim oluyor, yapay zeka ve sanal gerçeklik etrafımızı çepeçevre sarmaya başlıyor...
Ama ben aynaya bakıyorum ve geliştiğimi göremiyorum...
Üniversiteler bağımsız olmalıdır. Dünyada kendini yönetemeyen hiç bir üniversite ilk 500 üniversite arasına girememiştir, giremez. ve ilk 500 de üniversitesi bulunamayan hiç bir ülke de zeki insanlarını o ülkede tutamaz.
Anadolu' da artık zeki çocuklarımızın tamamını özel ve özerk hale gelmiş üniversiteler de üniversite sınavıyla değil kendi yaptığı sınavla yetenekleri ölçüsünde alınmalıdır. Her çocuk aynı kapasite ve düşünce yapısına sahip değildir. Başarı sınavla ölçülmez. Matematiği iyi olan öğrencinin resme ilgisi olmayabilir veya müzikte iyi olan bir beyin matematikte sıfır olabilir ki biz çocuklarımızı sayısal veya sözel branşlara göre değerlendiriyoruz. Okuldaki not başarısı öğrenci hayatının temeli ana yaşam felsefesi olmamalıdır. Milliyet gazetesinin eski üniversite sınav birincileri ne yapıyor başlıklı yazıyı okumanızı tavsiye ediyorum.  Sınav birincisi olmak demek Türkiye' de uluslararası alanda başarıyı yakalayacak sonuçlara imza atmaya yetmez. Bu alanda kendimizi ancak ve ancak çocuklarımızın yetenekleri doğrultusunda özel kurs hizmetleriyle büyütmek ve geliştirmekten geçer. Özel kursçuluk bir ülkenin temel direğidir. İngilizce öğreniminden tutunda, bilgisayar programcılığına, her türlü tamircilik ve satış-pazarlama eğitimine, spesifik meslek gruplarının %99 unun bu alanda yetiştiği göz ardı edilmemelidir. Dünyayı değiştirecek alanlarda eğitim almak için özel kurslara ağırlık verilmeli ve öğretmenlere bu konuda yetki sonuna kadar açılmalıdır. Özel yetiştirilen Türk çocuklarından işte o zaman dünyanın en etkili insanı çıkacak ve yine dünyayı değiştirenler onlar olacaklardır...

Bu blogdaki popüler yayınlar

ÇALIŞANLA ÇALIŞMAYANIN, BAŞARILI OLANLA OLMAYANIN AYNI MAAŞI ALDIĞI HİÇBİR İŞ BAŞARI GETİRMEZ!

MATEMATİK VE MENTALİTE

Okullarda Sponsorluk Olmalı mı?