ÇALIŞANLA ÇALIŞMAYANIN, BAŞARILI OLANLA OLMAYANIN AYNI MAAŞI ALDIĞI HİÇBİR İŞ BAŞARI GETİRMEZ!

Ülkemizde gecesini gündüzüne katıp aslanlar gibi çalışan on binlerce öğretmen olduğu gibi, haftada sadece 2.5 gün derse giden, mesleğiyle ilgili araştırmaları bırakmış, artık sadece devletten aldığı maaşı bilen ve sistemden şikayet eden onbinlerce öğretmen de var.
Bugün branş öğretmenlerimizin ülkemizde ders saati ortalaması haftada 16 saattir. Yani öğretmenlerimizin, neredeyse yarısı, okula haftada 3 ya da 4 gün gider. Bu öğretmenlerimiz bir de yılda 2,5 ay izinlidir. Haftada 3 gün okula giden bir öğretmenle, yani yılda sadece 100-110 gün okula giden bir öğretmenle; yılda 15 gün iznini zor alan, denetimlerin altından kalkmak, velinin, okulun sorunları ile uğraşmak zorunda olan bir öğretmene aynı maaşı ve hatta daha azını vermek vicdana, akla ve kul hakkına sığmaz.
Sınıfındaki öğrencilerin gece gündüz her türlü sorunuyla ilgilenerek fazladan dersler vererek, onların doğum gününe giderek, evlerini ziyaret ederek ve hatta burunlarını silip, saçlarını bitten arındıran bir öğretmenle, haftada sadece 16 saat derse girerek, koca yıl 510 tane 40 dakika ders veren öğrencisiyle ilgilenmeyen, "Veli' nin hocam ödevlerden haberimiz olsun; whatsapp grubu kuralım önerisine -daha önce denedik olmuyor!-" diyen gelişimden ve geliştirmekten uzak bir öğretmene aynı maaşı veremeyiz, vermemeliyiz.
Türkiye' de KPSS' de en yüksek puanını alan öğretmenlerini devletimiz alır. Özel okullarda genelde KPSS Sınavı' nı kazanamamış öğretmenleri istihdam ederler. Devlette tanıdığım çok yetenekli, çok zeki bir sürü öğretmen, okullarında yakalayamadıkları başarıyı, yasal olmamasına rağmen özel ders vererek yakalarlar. Öğretmenler, diğer her meslekte olduğu gibi, başarıları övüldükçe tatmin olurlar, motivasyon kazanırlar. Özel okullarda ise öğretmen KPSS sınavını kazanamadığı için kendisine maaş sıkalasında asgari ücretle devlet memuru arasında bir yer bulur. Maaşını arttırmasının tek yolu başarıdır! Sınav başarılarının, müşteri memnuniyetinin, veli üzerine para verdiği halde devlet okullarından daha iyi olmasının temel sebebi, başarının ödüllendirilmesidir.
Çözüm her zaman savunduğumuz gibi ulusal sınav sistemidir. Teknolojinin getirdiği olanaklar neticesinde öğrencilerinden, öğretmenine, müdür yardımcısından, müdürüne analizleme ve ölçeklendirme sistemini neden hala kullanmadığımızı anlam veremiyorum!
USS' yi yaparsın; başarılı öğrencisinden, öğretmenine ve müdür yardımcısından müdürüne ödüllendirirsin; maaş parametresini arttırırsın; yok başarısız olursa da -3 yıl boyunca ortalamanın altında düşerse- valiliklerin oluşturacağı, içinde müfettişlerin de olduğu bir kurulun önünde savunmalarını yaparlar, başarısızlık gerekçelerini alırsın, makulse çözüme gidersin değilse mesleklerine son verirsin yada öğrencilerine fayda sağlayacak duruma gelinceye kadar uzaklaştırırsın.
İşte hepsi bu!
Varsa senin de yorumun, önerin veya eleştirin...

Bu blogdaki popüler yayınlar

Türkiye'de otomobiller neden pahalı? sorusunun cevabı

KISACA İNSAN GÖZÜ

Türkiyede Youtube Neden Gelişmiyor?