BAŞARININ ALTIN ANAHTARI BİREYSEL ÖĞRENMEDİR

Türkiye' de 851.000 öğretmen vardır. Bu öğretmenler terör örgütüne üye olmadıkça, yüz kızartıcı suç işlemedikçe asla meslekten atılmazlar. Bir doktor yanlış tedavi yapsa, hastası sakat kalsa veya ölse hapise girer, meslekten atılır. Bir mühendisin yaptığı bina yıkılsa hapse girer, meslekten atılır. Bir hakim yargıtaydan çok davası dönerse, mesleğinde yükselemez, bir gümrük görevlisi, bir bankacı görevinde bir kere hata yapsa mesleğinden atılır yada çok ağır cezalar alır. Öğretmen ise mesleğinde hata yaptığı zaman; kötü ders anlattığı zaman, sırasında oturup her sene aynı bilgiyi eksik ya da hatalı anlattığı zaman asla işten çıkarılmaz. Hayatı boyunca tüm öğretmenlerle aynı maaşı almaya devam eder. Böyle bir sistemde dünyanın en iyi Milli Eğitim Bakanı veya en iyi Okul Müdürü dahi başarı sağlayamaz....
Çözüm "Ulusal Sınav Sistemi" ne geçilmesidir. Peki sonra...
Öğretmenlik Mesleğinin önündeki KPSS sınavı' da kaldırılmalıdır. Tatbikat yapmamış bir ordu, savaşta başarılı olamaz. Dünya' da hiçbir meslek branşında, yanında bir usta olmadan en az bir yıl yapacağı mesleği ustası ile bir arada, bizzat sahada öğrenmeden yapılan hiçbir stratejik meslek yoktur. Bu noktada öğrencisinin karşısına hazırlıksız çıkarttığımız, ilk yıldan çok şey beklediğimiz - 20 yıllık öğretmenden ne istiyorsak istediğimiz- öğretmenin başarılı olması şansa kalmıştır.
Başarı okullarda sınıflarında geri kalmış, derslerde parmak kaldıramayan, herkesin anladığı bir konuyu anlamadığını beyan etmeyi küçültücü bir davranış olarak gören, öğrenmede önünde bariyer olan yavrularımızın öğrenmelerinin tamamlanması ile olacaktır. Ve bunun içindir ki okullarımızda haftasonu takviye kurs yerine her öğrencimize birebir özel ders niteliğinde bir eğitim-öğretim sistemine geçilmelidir.
Bunun için KPSS yerine Öğretmenlik Mesleği' ne başlangıç ücretli ve özel ders veren öğretmen modeli ile olmalıdır. Ve ilk yılın ardından Ulusal Sınav' da ki öğrencilerimizin sınav derecelerine göre öğretmenlerimizin kadroya geçiş süreci değerlendirilmelidir. Böylece hem öğrenci, hem öğretmen ve hem de eğitim-öğretim kaliteli bir temel üzerine inşa edilebilir...

Bu blogdaki popüler yayınlar

ÇALIŞANLA ÇALIŞMAYANIN, BAŞARILI OLANLA OLMAYANIN AYNI MAAŞI ALDIĞI HİÇBİR İŞ BAŞARI GETİRMEZ!

MATEMATİK VE MENTALİTE

TEMEL ORTAOKUL VE DÖNÜŞÜM LİSELERİ