TÜRKİYE' DE EĞİTİM Mİ ÖĞRETİM Mİ?

Ülkemizde yaptığımız en ciddi hatalardan bir tanesi dostlar alışverişte görsün mantığıyla yaptığımız haftada 1-2 saatlik derslerdir. Birçok okulumuzda uygulama dersleri olan beden eğitimi, resim, müzik, bilgisayar vs. dersleri 1 ya da 2 saattir. Mantık dışıdır ve hem de hiçbir işe yaramamaktadır.
Nitekim çocuklarımızı giydirip bir iki ip atlatmak, basketbol oynatmak, çantalarını bir kenara koyup, uzun atlama çalıştırmak, şarkı söyletmek, bilgisayarda açma kapamayı göstermekle bu iş olmaz... Eldeki sonuçlar gösteriyor ki ne sporda, ne sanatta, ne de bilişimde uluslararası bir başarımız yoktur.
Eldeki verilere dayanarak söylüyorum. Son yapılan RIO Olimpiyatları' nda ülkemiz, kendi yetiştirdiği evlatlarıyla 4 madalya alabilmiştir. Milli takımımızın hali ortadadır. 81 Milyonluk bir ülke... Azerbaycan bile Türkiye' nin 9 katı madalya kazanmıştır.
Ülkemiz kişi başı düşen madalya sıralamasında dünyada en geri kalmış ülkelerden bir tanesidir. Kayak tesisleri olup kış olimpiyatlarında yarı finale bile çıkamamış dünyadaki tek ülkedir burası. Afrika'dan bile madalya çıkmıştır. Eğitimin az olması, kitap okunmaması, sanata ilgi gösterilmemesi, hakeza bilişime değer verilmemesinin doğal bir sonucudur.
Öğrencilerimize anketler yapmalı, eğitim kalitesinin mihenk taşlarına sormalı ve kaliteyi tespit etmeliyiz. İlgi alanlarına dayalı ek eğitim sunmalı ve başarılı öğrencilerimize belgeleri nisbetince  sınavlarında ek puanlar vermeliyiz. Nitekim Osmanlı Devleti' nde ki her okulun duvarlarında yazan sözün özünü bulmalıyız ki geleceğe ve daha aydınlık yarınlara çabucak ulaşabilelim...
“Burada hiçbir balık uçmaya, hiçbir kuş yüzmeye zorlanmaz…”
İnternette bulduğum şu makaleyi de okumanızı şiddetle tavsiye ederim. Saygılarımla.
http://vukufiyet.com/hicbir-kus-yuzmeye-zorlanmaz.html 
 

Bu blogdaki popüler yayınlar

ÇALIŞANLA ÇALIŞMAYANIN, BAŞARILI OLANLA OLMAYANIN AYNI MAAŞI ALDIĞI HİÇBİR İŞ BAŞARI GETİRMEZ!

MATEMATİK VE MENTALİTE

TEMEL ORTAOKUL VE DÖNÜŞÜM LİSELERİ